KONSERT

image50

Kvällen den 26 november spelade Daughtry i fryshuset. Jag och Stephanie var självklart på plats. Det var så nedrans kallt så det kändes som om våra fötter hade blivit till isklumpar. Vi köade i nästan 1 timme innan de äntligen bestämde sig för att släppa in oss. Väl inne blev det en liten kö till garderoben och sen var det bara att gå in i lokalen och ta plats. Det var onumrerade platser eftersom vi alla hade ståplats. Det avr typ världens minsta lokal och när Chris och bandet kom upp på scenen så stod vi ungefär 10 meter ifrån honom :O! Guud, det var den bästa konsert jag varit på tror jag. Låtvalen var helt perfekta, de spelade bl a Home, It's Not Over, Gone, What About Now (då jag typ började gråta för den är så fin), Used To och Crashed. Ett annat plus + var att idolerna var där. Högst upp på läktaren bakom oss stod Marie, Amanda och Andreas och de var med under hela konserten. TV-kameror filmade de stup-i-ett och även oss i publiken så man kanske kan få en skymt av sig själv :P? Det var ganska trångt för lokalen var pytteliten och vi var kanske 500 pers där så... men grymt som bara den var det! Såg förresten några från skolan där :P haha. Efter konserten kastade de ut en massa plektrum. Det som var mest irriterande var att Chris kastade ut en handduk (OBS - använd, men men...) och hon bredvid mig fångade den!!!! ÅH, det kunde liksom varit jag som fick den! Sen kastade trummisen ut sina pinnar och då var Stephanie SÅ nära att fånga en men den studsade i någons huvud och for åt andra hållet. Damn it! Men men, en grej som vi fick var vatten på oss när de skakade sina vattenflaskor och sprutade ut över hela publiken. Shit va blöt man blev alltså, men det var det värt. Chris Daughtry är en av mina idoler så - det kunde inte dierkt bli dåligt! Han är både snygg, charmig, rolig och en grym sångare. Han vann förresten American Idol (men jag minns inte vilket år), tror det var förra...! Men men, snacka om lyckad kväll. Sen tog jag och Stephanie tvärbanan hem, trötta men nöjda!
OH, glömde berätta att det stod världens mest irriterande tjej framför oss som var så egoistisk att man ville klappa till henne. Hon var stor som ett hus och hade en rumpa som jag vet inte vad! Hela tiden när Stephanie skulle försöka tränga sin förbi och ställa sig bredvid mig (så att vi alla 3 stod på rad) men det ville hon tydligen inte så hon tryckte bort Stephanie HELA tiden. Jag blev fett arg på henne så plötsligt gjorde jag världens grimas åt henne och precis då råkar hon ju såklart kolla ner på mig (för hon var som sagt fett lång också!) så OJ vad pinsamt det blev... då fattade hon ju att vi typ tyckte hon var jobbig så då passade hon på att trycka lite extra!!!! ÅH, fett störande, man annars var allt perfekt den kvällen <3


Chris Daughtry  -  What Abou Now (sing-a-long-version :D )

Kommentarer
Postat av: anna

sjöng han "over you"?? that's my favorite song.....

2007-11-28 @ 03:07:12
URL: http://wooonderful.blogg.se
Postat av: Sara

i know :) i thought of you...

2007-11-28 @ 08:58:53
URL: http://martinsson.webblogg.se
Postat av: plupp

Den dumma tanten, luktade ostbågar och kliade sig hela tiden också!! usch!! :P

2007-11-28 @ 15:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0