Pluggonsdag

Hade engelska läsförståelse prov idag som faktiskt var ganska svårt. Lättare blev det ju inte heller när Ola satte på ett band med texter till den resterande gruppen av klassen och började snacka en massa, men snäll som han är stängde han av bandet för att vi stördes. Provet bestod av typ 3 texter och en massa frågor om de, förklara ord på engelska och vilka ord passar in i dessa meningar. Jag gillar inte sånt för jag tycker att jättemånga ord passar in men det finns typ bara 1 rätt svar så... men men vi får hoppas att det gick bra i alla fall :)
Efter skoldagen som slutade innan 12, så stack jag och Stephanie till donken för att käka lite lunch. Vi hade riktigt roligt. Det satte sig en jättegammal gubbe bredvid oss som var jättesöt när han skulle äta. Han verkade så ovan med snabbmat och han såg gullig ut där han satt alldeles ensam. Så i dagens samhälle kan jag inte förstå hur ungdomar kan ge sig på de stackars gamla och hjälplösa pensionärerna! Fy för de!
Det blev en LillaMenyn för båda två och efter att vi ätit passade vi på att göra engelska läxorna - alltså fylla i ett ordpapper med svenska ord och sedan läsa 1 kapitel ur "A Child Called It" som ska vara utläst efter jul, men varför inte börja redan nu? Jag har, som tur är, redan läst den där boken så om man missar ngt så vet jag sedan inna vad den handlar om... bra bok kan jag ju säga också!

Ikväll har jag mest pluggat, eller jaa jag har pluggat ganska mycket. Har SO-prov imorgon och jag hade inte ens börjat men nu känns det bättre. Kan allt som jag SKA kunna så... sen gör jag mitt bästa så får vi se hur det går :) wish me luck! Maria ringde för en stund sen och vi snackade lite om allt möjligt... ska kanske ses på onsdag nästa vecka?!
Resten av kvällen ska jag spendera vid datan, ska installera lite saker, ladda ner musik, chatta med Stephanie, Melanie och Rikard ska logga in om 3 minuter :P haha om han är punktlig! Sen ska jag nog gå och lägga mig tidigt för imorse var det en ren plåga att ta sig upp, kvällen innan hade blivit ganska sen så det satte sina spår... gäääsp

Kommentarer
Postat av: sanna

ååh a child called it! simon läste den förut i skolan, jag har precis läst ut the lost boy (uppföljaren) den är så grymt bra!! :D du kan ju iförsisg alltid se filmen så slipper du läsa hela boken så noga? ;)

2007-12-03 @ 19:58:42
Postat av: sara

men vad heter filmen då? :)
aha, jag vet... alla de böckerna är jättebra!

2007-12-03 @ 20:57:24
URL: http://martinsson.webblogg.se
Postat av: sanna

pojken som kallades det... :P hehe jag tror den finns på film iaf :P

2007-12-04 @ 20:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0