Äntligen jobb?

Nej, tyvärr inte men man kan ju alltid önska! Sitter på mammas jobb och låtsas som att jag har en värsta viktig uppgift när folk går förbi fönstret. Men jag ska ta och söka lite jobb idag tror jag. Skulle verkligen behöva en extra inkomst! Förutom studiebidraget och månadspengar vill säga ;) haha, jag vill liksom känna att det bara är MINA pengar och blabla. Snacka med Jessica igår, eftersom jag var med henne i stan, och hon missade sin jobbintervju igår stackarn! Hon hade sökt på www.ams.se och hittat ett telefonförsäljarjobb så det ska jag och ta och göra och se om jag hittar något! Typ alla i klassen jobbar som detta, så jag menar... hur svårt kan det vara?

Festen som jag var på i måndags var inte så rolig som vi hade hoppats på. Det var fett mycket folk utanför innan, men sen visade det sig att typ 250 pers av de inte fick komma in för att de var FÖR fulla. Snälla, vad tänker de med? Okej, på fester kanske man inte ska vara 100 % nykter men inte 100 % full heller. Så det var synd eftersom det förstörde typ allt - att det inte var så många där. När man liksom har förväntat sig att det ska komma runt 400 pers och sen kommer det knappt 100 och ingen dansar och man känner alldeles för många. Nej, men stort tack till Marre och Christian som ordnade det hela. Great, förutom folket men det kunde ju inte ni råför!

Idag var jag tvungen att åka med mamma till jobbet eftersom vår städerska kommer klockan 09.00 och då får inte jag vara hemma så det blev att hänga med mor min till jobbet i västertorp. Men det är alldeles okej, eftersom jag lånar Åsas dator och den är skitbra (om man jämför med den vi har hemma). Hörru mamma, hur går det med att skaffandet av den nya datorn som vi skulle gjort innan jag började gymnasiet haha? Det får vi ta tag i nu på lovet!

Senare idag ska Stephanie ringa mig för hon har tid hos frisören och ville tydligen att jag skulle följa med :) i.o.f.s ska skulle hon bara klippa sig (förut hade hon pratat om slingor men ångrade sig) men jag följer gärna med henne ändå! Kanske blir inspirerad till något nytt tills den gången innan vi drar till USA - då jag hade tänkt lägga slingor och klippa frisyr (igen). Då kan alla äntligen få se mig i utsläppt hår som alla tjatar om hela tiden. Speciellt Sandra och Jessica G ;) DÅ NI!!!
Nu ska jag ta och söka lite jobb. Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, jag vet - det där med datorn. Vi får lov att ta oss i kragen, BÅDA TVÅ:-)
Jag vill säga GRATTIS till Dina två jobb!! Det gjorde Du bra. Av två sökta jobb, så fick Du bägge!! Det bådar gott för framtiden. Kul, tycker glad och stolt mamma.

2007-11-01 @ 13:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0