Fest, bio och FUCK YOU

Ja dagens inlägg kommer handla om en hel del blandade saker faktiskt.... Men jag kan väl ta och berätta lite om vad jag gjorde i helgen. Jag och Stephanie åkte lite till stan för att kolla lite efter present till min mamma (som btw fyller år IDAG - grattis <3) och efter lite smink. Vi åkte först till Centralen och gick in på Åhlens där jag gick raka vägen fram till nagellacken från MAVALA och valde ett rosa/rött nagellack till mamma och Stephanie gick bort till sminket och hämtade sin gamla vanliga foundation. Efter det drog vi till Sturegallerian och gottade oss i alla snygga underkläder i den underbara affären Bodhi och smink inne på FACE Sthlm. Vi skrev också önskelistor till varandra till julafton hihi. Min bestod av en ögonskugga inne på FACE (den heter vintage och är grön... kanske inte låter så nice men den är jättesnygg på), svart-vita kort från NK, upplevelser (typ spa eller filmkväll) och trosor från HM. Haha jag undrar jag vad Stephanie kommer hitta på till mig, för enligt henne så har hon redan skaffat ngt till mig när jag fyller 17!! Haha, snacka om planera långt fram i förväg ;) Alla fall, sen måste jag också berätta att medan vi satt på en bänk i Sturegallerian så såg vi Amanda från idol komma rakt emot oss. Jag såg henne först inte men när Stephanie klämde ur sig ett "Herregud" så kollade jag upp och där var hon. Så bläblä vi har sett henne live ;) På kvällen tog jag det lite lugnt och så... laddade inför nästa dag liksom!

Jag har också varit på bio, med Stephanie ;), och sett filmen SuperSugen haha. Den var skön och väldigt rolig på vissa ställen... Innan bion, som började vid 21.00, så tog vi en fika på stammisstället Tullys på Götbacken. Det blev varsin chokladboll och milkshakes i smakerna Amaretto och Karamell. Det som jag n döpt inlägget till får sin förklaring. Någon gång så har vi kört att man ska göra ngt knas till de som går ute på gatan. Jag sa då till Stephanie att hon skulle slicka sig onormalt mycket om munnen när nästa person gick uppför backen. Hon gjorde det och jag skrattade asmycket åt det, men jag råkade nog titta på tanten som såg allt som typ blev arg eller ngt. Hon backade tillbaka ställde sig och mumlade ngt och sen tog hon upp sin hand och pekade fuckyou åt oss. Jag blev lite paff och efter det så skrattade vi ännu mer. Komiskt!

I söndags så vad jag och familjen på Göta Lejon och såg musikalen Sound of Music med Pernilla Wahlgren och Tommy Nilsson i huvudrollerna. Den var faktiskt riktigt bra, precis så som jag trodde att den skulle vara....
Efteråt gick vi till Medis lite längre ner och åt en fin middag på restaurangen Orkidé - thaimat med enklare ord. Egentligen så gillar jag inte thaimat så jättemycket men det var helt okej. Väl hemma så tog vi varsin drink och jag gick in till mig för att kolla på film. Satte på Sjätte Sinnet innan det var time to sleep. Var ganska trött efter denna helg.....

I alla fall, IDAG var det en jätteskön dag eftersom vi slapp 3 timmar i skolbänken på grund av skadad lärare och snäll lärare som ställde in sin lektion. YES! Jag åkte bussen med Stephanie och vi klev av vid Kilaberg för att jag skulle vara personlig rådgivare när det gäller kakel i badrum :P Så vi strosade runt lite där inne innan jag tog bussen vidare hem. Var egentligen tänkt att jag skulle plugga lite men whatever! Det löser sig. + att jag käkar ju Omega3 varje dag, som är superbra för inlärningsförmågan så det går alltid bra. Tack vare de behöver jag aldrig plugga till 1000 - fett skönt! TIPS till dig som har det svårt med plugget - ät fiskleverolja = Omega3 så blir det bättre - I promise! Aja, nu kom mamma hem så ikväll ska vi fira henne. Hon fick sina presenter imorse, bestående av en CD med Paul Potts och ett nagellack från mig (pappa bjöd ju på middagen igår så...). Sen blir det nog lite tårta - MUMS!

See you

image39 <- Här ser ni pillrerna som jag tar varje dag. OMEGA3 ;)




Kommentarer
Postat av: steffh

underbar helg med dig plutt :¤

2007-10-22 @ 17:14:21
Postat av: sara

naw, tosse

2007-10-22 @ 17:26:53
URL: http://martinsson.webblogg.se
Postat av: Maria

GRATTA MAGGAN IFRÅN MIG :D

2007-10-22 @ 21:45:37
URL: http://maria91.webblogg.se
Postat av: Maria

du är MKT dålig på att uppdatera måste jag säga!

2007-10-25 @ 06:58:53
URL: http://maria91.webblogg.se
Postat av: Maria

serious SARA VAD HÄNDER?! :O

2007-10-26 @ 12:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0