ovanligt trevlig fredag

Jaa det är precis vad jag har haft idag - en ovanligt trevlig freadg. Alla skolämnen idag gick förvånansvärt snabbt och allt bara flöt på! Härligt härligt säger jag bara. Till och med Samhällskunskapen gick riktigt bra - även fast jag och Stephanie satt och höll på med lite andra saker höhö!
Efter skolan drog jag (och säkert många många andra som jag känner) till Kungsträdgården för manifestationen över gatuvåldet och till minne av bl a Riccardo som dog för ungefär 1 vecka sen p.g.a misshandel (gatuvåld). Det var sjukt mycket folk där och man fick knappt plats. Blev helt ihoptryckt av alla människor, fast det blev en sån härlig gemenskap på något sätt ändå! Vädret kunde ju varit liite bättre. Vi fick uppleva både regn, hagel, sol, blåst och även en regnbåge syntes på himlen ett tag! Det bjöds på fina tal, musik och applåder. Det var i alla fall värt att stå ute i regnet för detta. Det är verkligen dags att det får ett stopp - allt våld i vårt samhälle idag!
Någon annan som var där och lyssnade eller tittade?

Ella ringde efteråt och jag och Stephanie mötte upp henne i Jacobskyrkan precis efter manifestationen. I kyrkan tände vi ljus för Riccardo och alla andra som är berörda av gatuvåldet. Fint var det i alla fall. Massor av ljus och folk!
Vi vandrade vidare genom stan och slutade i en godisaffär där vi köpte varsin klubba och promenerade därefter till Gallerian där vi satte oss på en trappa och snackade. Föresten, en skum grej som hände var att mendan vi satt där och snackade fick vi plötsligt syn på två 30-åriga killar som såg någorlunda bekanta ut. Varför? Jo för i augusti (i år) var jag och Stephanie på 08-ungdom i Kungsträdgården och det var där vi mötte de för första gången. De raggade typ på oss så det var därifrån vi kände de. Fast de var ganska sköna... haha lite ovanliga eftersom att de sa att de ville slå in Stephanie i bubbelplast och skicka henne till Tahihi men annars var de helt OK! Blev bara lite förvånad över att se de igen :P Alla fall, hade sällskap med Ella på bussen hem då vi fortsatte snacka lite om allt möjligt tills hon skulle av och jag fortsatte on my own tills det var min tur att gå av.
Väl hemma blev det tacos till middag och umgänge med familjen - det var ett tag nu eftersom jag typ aldrig är hemma längre nu för tiden.....
För att ta upp en dålig sak så tycker jag att svenska folket beslutade HELT FEL i kvällens idol. Det blev Patricias tur att lämna idol, det stod mellan henne och Sam - och okej de var både inte så bra men Sam var SÅ mycket sämre.... dåligt gjort av er (oss!)!! Skärpning!

Men nu är det sängdags, inte sova, men time to kolla lite film eller något... :) GOD NATT PÅ ER!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilken mysig fredag :D

2007-10-13 @ 15:02:09
URL: http://saandrajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0