tankar, mobil och mys

Ah, jag måste bara säga att jag har blivit helt kär i en speciell mobil. Tycker den är jättesnygg och den är verkligen SÅ Sara :P Det är en SonyEricsson K810i och jag vet inte men den är typ magsik på något sätt.
Men, ska inte tråka ut er med en massa tekniksnack - finns viktigare saker att tänka på och prata om. En såndan sak är misshandeln på Kungsholmen som tod Riccardos (som skulle fyllt 17 igår) liv. Det som är mest skrämmande tycker jag är att två av de misstänkta som varit med, och en av de även deltagit i misshandeln, går i min skola. Eller man kanske ska säga gick, eftersom de antagligen inte kommer komma tillbaka någe mer! Jag ska inte nämna några namn, men han som var med och misshandlade (sas det på nyheterna alldeles nyss i alla fall...) gick till och med i min mattegrupp! Jag kan verkligen inte se honom framför mig stå och slå någon som inte har gjort något. Nu vet man ju inte direkt säkert vad det var som utlöste det hela men det sägs vara ett samtal om killarnas flickvänner och de ska ha kallar Riccardo för BÖG o.s.v! Jag tänker på detta hela tiden och jag tycker att det är hemskt! Vad lever vi i för värld? Ska man inte kunna gå på fester utan att vara rädd för att dricka lite för mycket och för att sen hamna i bråk? Det är ju helt sjukt. Jag lider verkligen med familjerna, både till Riccardo, men även med familjerna till killarna som har gjort det. Tänk liksom hur de känner sig nu! Deras son har varit orsaken till en annan killes död.
En fin sak är att man kan tända ett ljus för Riccardo och alla andra våldsoffer på Aftonbladets hemsida. LÄNK -> http://wwwb.aftonbladet.se/vss/special/namnlistor/ungdomsvaldet/visa/1,5998,1,00.html 
Riccardo - Vila i frid <3

För att prata om något helt annant så slutade jag vid 16.00 idag då jag och Stephanie åkte till Mälarhöjden för att gå ut med Bacchus (har förut stavat hans namn Backus - men idag fick vi se den riktiga stavningen :P). Han var väldigtr snäll idag, men förra gången gav vi honom lite för mycket godis så då blev han vild och började göra sånt som alla hanhundar gör. Ni som har hund vet vad jag menar... fett jobbigt det var alltså! Man blev tvungen att nästan skrika FY annars slutade han inte. Så idag har jag i alla fall tjänat 50 :- på det! Bättre än ingenting!
När vi var klara i Mälarhöjden så åkte vi hem med Ropstenståget för att sen byta till Fruängen vid Liljeholmen, men då händer det som bara inte får hända. Vi ser att det står en t-bana inne så vi går bara rakt in på den. När dörrarna stängs så tycker Stephanie att föraren säger att vi sitter på Norsborgtåget (på väg tillbaka åt samma håll som vi kom från) och då säger plötsligt damen mittemot oss att det ÄR Norsborgtåget. Ah, vi hade tagit fel. Så det var bara att åka till Aspudden, byta tillbaka till Ropsten igen och vid Liljeholmen ta Fruängen denna gång! JOBBIGT VÄRRE - men lite komiskt faktiskt! Nu har jag i alla fall lärt mig att alltid kolla destination innan jag kliver på! Jag åkte till Västertorp för att möta mamma och ha sällskap med henne hem. Väl hemma började vi med middagen, eller jaa jag lagade min middag som bestod av nudlar och en macka, mendan mamma fixade en omelett - usch det är inte gott tycker jag! Nu har jag ätit och ska snart krypa ner i ett varmt bad. Det behövs verkligen för både jag och mitt hår är väldigt smutsigt! Btw, i förmiddags sprang jag ihop med Maria som tydligen hade väldigt bråttom till något (tror hon sa att hon t.o.m var försenad) men säga hej och så hann vi göra i alla fall. Och idag träffades också då Maria och Stephanie för första gången. KUL! Men men....
Ikväll blir det lite skrivande på min svenska-redovisning och sen blir det lite tv-tittande tror jag. One Tree Hill närmare bestämt ;) Hoppas att ni alla mår bra! Och kom ihåg - ta hand om varandra och fånga dagen (Carpe Diem)! Hejhå!

image33
Från vänster: kompis, Riccardo Campogani, kompis och kompis



JUSTIN TIMBERLAKE - NEVER AGAIN
Till minne av Riccardo och Liv (http://colourfulmiracles.blogg.se), men även till min Mormor, Morfar, Farmor och Farfar - saknar er enormt! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Detta är den i särklass tråkigaste bloggen jag har läst. Både präktig och helt ointressant.
"Sånt som hanhundar gör" jo vi förstår, men varför skriver du inte bara att hundfan juckade på era ben? Det är inga småbarn som läser.
"Man var nästan tvungen att säga FY" var ni nästan tvugna att göra det? Måste ha varit helt fruktansvärt.

2007-10-10 @ 18:02:19
Postat av: sara

okej och du är ju en sån som står för vad du säger också mr. anonymus! bra jobbat!

2007-10-10 @ 20:53:58
URL: http://martinsson.webblogg.se
Postat av: ANNA

Eftersom jag inte har webblogg själv så finns det ingen "profil" att titta på. Att jag heter Anna säger väl inte dig så mycket?
Det var bara konstruktiv kritik, antingen skriver du intressantare och slutar formulera dig som en 12-åring, eller lägger du ner din blogg, för det finns ingen som vill läsa sånt här skit. Du suger big time på att skriva.

2007-10-11 @ 17:06:57
Postat av: sara

okej, men tyck det då! men det finns personer som inte tycker som DIG Anna!!!!! so fine - hata min blogg du men döm inte alla andra bara för att Du tycker den suger - det är upp till dig!

2007-10-11 @ 21:02:50
URL: http://martinsson.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0