Återträff

Imorse vaknade jag av att mamma väckte mig vid 10 (som jag hade beställt :) ) för vid 12 skulle jag möta Ella vid Telefonplan. Jag gjorde mig i ordning och åkte till vår lilla mötesplats. Det var verkligen roligt att träffa Ella, var ett tag sen sist.... vi satte oss på t-banan in till stan för att bara dra runt och det gjorde vi verkligen. Jag lovar att vi gick mer än 1 mil idag och det känns i mina fötter kan jag säga. Vi vandrade hela Drottninggatan upp mot några smågator... plötsligt var vi i en jättepark där ingen av oss varit förut. Det visade sig vara Humlegården och jag fick en déja vú-upplevelse att jag varit där förut, men sen kom jag på att en scen ur filmen Hundtricket (som jag sett ett flertal gånger) är inspelad där! Vi fortsatte ner på en gata och kom tillslut fram till Stureplan - tack Gud... här kände man i alla fall igen sig! Vi gick vidare upp och in i Gallerian för att ta en fika på Montis. Vi hann prata om en hel del problem, tråkigheter, nyheter och minnen under vår dag på stan! Tack Ella för att jag fick prata ut om allt som hänt på senaste tiden - det betydde mycket!
Efter fikan blev jag sugen på att göra ett snabb-besök på Carlings (det var evigheter sen :( ) som slutade med att jag kom ut igen med en påse med 2 linnen i. Det är helt sjukt - jag kan inte gå in i den affären utan att köpa ngt ;) Sen var det också Ellas förtjänst att jag hittade mycket fint - så jag får väl skylla lite på henne där också! Vi gick vidare på Drottninggatan (igen, fast åt andra hållet - in mot Gamla Stan) och vi hann med ett besök på Lagerhouse där vi kollade runt lite. Även där fyndade jag en sak till mig själv - ett ljus till mitt rum. Inte värsta grejen men alltid något! Vi fortsatte vår LÅNGA promenad in till Gamla Stan där vi störde oss på alla otroligt sega turister som var tvugna att stanna och titta och fota allting de såg HAHA! Där tog vi t-banan till Liljeholmen där vi skiljdes åt - jag tog buss 147 hem och hon tåget mot Fruängen.
Tack Ella för en underbar dag!

Väl hemma så fick jag plötsligt en förskräcklig huvudvärk så jag la mig i sängen och satte på en film jag köpte häromdagen - Bridget Jones Dagbok - inte så jättebra film faktiskt så jag somnade ifrån den.... hoppas bara att jag kan somna som vanligt ikväll för jag måste vara pigg till imorgon då det blir släktmiddag nummer 2 :) denna gång med Sanna och c/o :)

Just nu sitter jag vid datan för att ladda ner det nya avsnittet av One Tree Hill som släpptes för någon dag sen. Sen ska jag mysa med att titta på det innan jag ska försöka sova.


image145
Jag och Ella på konfirmationslägret 2006

Kommentarer
Postat av: Anonym

DET ÄR JAG SOM TAGIT BILDEN!! :D *stolt*

2008-02-14 @ 13:00:32
URL: http://gloriousgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0