Alltför lång tid

Alltså jag vet inte vad som händer med mig ibland - jag bara glömmer bort att blogga helt och hållet :P sorry.... ni ska få en uppdatering om helgen nu så blir alla nöjda...

FREDAG
Efter skolan som var allmänt seg denna dag, drog jag hem för att byta om och fixa mig lite innan jag satte mig på bussen på väg till Högdalen för att möta Rikard. Några veckor innan hade vi bestämt att ha en filmkväll men först så hade jag en släktmiddag då... så då blev det inte av och sen gick jag och fick influensan veckan därpå så det blev inte av förrän nu... men tur det för vi hade jättetrevligt. Rikard mötte mig vid bussarna i centrum och sen gick vi hem till honom. Han bor i en egen lägenhet i ett litet område som jag aldrig sett tidigare (fastän jag bott i Högdalen 12 år av mitt liv - bra där Sara :P). Väl hemma hos Rikard så slog vi oss ner i den stora sängen (som han även använde som soffa...) och började snacka medan vi hade Postkodmiljonären på i bakgrunden. Vi snackade en massa gamla minnen om när vi gick i Örby och sen lite om skolan och så. För er som inte vet så har jag känt Rikard ganska länge eftersom vi gick ettan -> femman tillsammans innan han flyttade i sexan. På slutet var vi riktiga buddys ;)

Klockan 20.00 var det dags att koncentrera sig liite mer på tvn eftersom då började idol. Vi kollade och snackade även under hela idol. Under idol sa jag ett flertal gånger att om Marie skulle åka ut så skulle jag börja gråta. Som tur var erbjöd Rikard sin axel där jag kunde gråta ut - men det behövdes inte. Det blev Andreas som fick lämna idol förra fredagen. YES! Nu återstår bara Amanda och Marie, och som jag sa innan så hejjar jag extra på Marie, hon är en värdig vinnare! Efter idol så slötittade vi lite på FredagHelaVeckan innan vi satte på en film (som jag egentligen var där för att göra.... haha oopsie...). Det fick bli 50 First Dates. Jag hade för mig att jag sett den förut men när den rullade igång kände jag inte igen ett smack. Men den var riktigt bra... rolig......
När filmen var slut slog tvn om och FrågaOlle kom upp på rutan. Vi kollade lite haha och sen ringde mamma på min mobil och sa att den sista bussen gick 00.40 från Högdalen. Klockan var då 00.30 så vi fick lite bråttom...
Väl framme så snackade vi lite till innan min buss kom och vi kramades hejdå! Jag hade verkligen en jättemysig kväll och vi ska göra om det en annan gång :) Kortfattat så bjöd denna kväll på bra sällskap, många skratt och mysig filmkväll helt enkelt! Kom som sagt hem ganska sent så det fick bli att hoppa i säng på en gång. Riktigt nice start på helgen.....

  

P.S
Rikard mobbade mig, också under kvällen, för att jag inte visste vad en majoritetsregering var för något. Bara för att han går Sam och bara för att han <3 SO. Tack för den din dummis :P
D.S

LÖRDAG
Vaknade hyfsat tidigt av ett sms från.... ja, minns inte vem det var ifrån men men. Gick upp, åt frukost, klädde på mig och gjorde mig i ordning. Sen fram med den älskade TURISMboken (not) och dags för lite plugg. Som tur var ringde Stephanie en bit in på eftermiddagen och sa att hennes mamma skulle på middag och frågade om hon kunde sova hos mig. Va kul, jag sa att det gick och senare på kvällen kom hon. Det gjorde även min faster så det blev en riktig big-middag. Vi åt grekisk mat, hämtmat från restaurangen Korfu - MUMS!
Efter det gick jag och Stephanie in till mig för att prata lite och OJ så mycket vi skrattade. Åt en massa minnen och även nya pinsamtheter vi gjort i den nya skolan. Tillexempel "bråkat" och låtit högt framför SYSTRARNA! Gud liksom, vad tänkte vi på :P?
Senare på kvällen blev det dags för en långfilm på kanal 5 - TROJA. Åh jag älskar den filmen, inte bara för att Brad Pitt är med utan för att den är speciell på något sätt! Vi kollade tillsammans med mamma och pappa och i pauserna gick vi in i vårt arbetsrum och spelade lite musik och sjöng för full hals. ROLIGT!
Blev en ganska sen kväll och morgonen därpå var det dags för tidig uppgång, var egentligen planerat att vi skulle till Globen för att se en av Stockholm´s Horseshows, men vi orkade oss inte upp så det blev hemmadag istället. Efter att ha ätit frukost och gjort oss i ordning i snigel fart så var det dags för mig att dra till jobbet och för Stephanie att åka hem. Ärligt talat så var jag inte direkt jättesugen på att jobba, för det första så var jag trött och för det andra visste jag att 4 timmar skulle gå åt till jobbet istället för turismprovet kommande dag. Men men, jag kämpade på på jobbet och sålde 2 stycken :) och efter det drog jag hem. Väl hemma läste jag den sista turismen innan jag slog över på Charlies Änglar, som jag redan sett, och kollade tills jag somnade. SÅ var denna helg slut...

           image56          

Sådär ja, det var en snabb uppdatering om helgens aktiviteter och om ni frågar mig så kan det inte bli så mycket bättre! :)
Idag, MÅNDAG, så var det ganska lugnt i skolan och när vi slutat stack jag och Stephanie hem till mig för att spana lite på Linas Kvällsbok. Alltså jag vet inte hur många gånger jag har sett den nu, men den är ju bra så det gör inget för min del! SE DEN! Nu sitter jag här, nyduschad och springer mellan datan och tvn eftersom det är PirsonBreak på kanal 3 just nu. Åh, det är jättespännande.... OJ nu börjar det igen! Dags att kila, men jag lovar att det inte kommer dröja lång tid innan nästa inlägg igen! CIAO!

Kommentarer
Postat av: plupp

film hela helgen alltså...:p när ska du träffa Rikard igen då?;)

2007-12-04 @ 13:51:05
Postat av: sara

haha jaa du... vet inte :P fråga honom

2007-12-04 @ 13:52:06
URL: http://martinsson.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0