HH

Så är den härliga helgen slut, imorgon är det dags för ännu en ny skolvecka. Denna vecka är det en del att göra också eftersom det är min sista vecka innan jul. Den 15e december sticker jag ju till USA med familjen så det är sista veckan för mig... som sagt en del att göra:
MÅNDAG - 1:a kapitlet i svenska deckaren + turismläxa
TISDAG - inget
ONSDAG - engelska
TORSDAG - inget
FREDAG - litet näthandels prov
Det kanske inte låter så mycket men det är det... vill mest slappa :P haha
Alla fall, helgen har varit rikigt toppen. I fredags så kollade jag på idolfinalen hemma hos Stephanie och den kunde ju inte direkt bli så mycket bättre. Marie Picasso vann! YES! Grattis, det är du verkligen värd! I pauserna så laddade vi ner lite nya låtar till min iPod eftersom vår data är så gammal så har inte jag iTunes och det går inte utan så.... det var skönt med lite nya låtar. När jag kom hem kollade jag på filmen Nära & Kära och jävlar så snygg Bryan är i den *dregglar* ;)
På lördagen så steg jag upp tidigt ftersom Stephanie skulle komma hem till mig vid 10.30 för vi skulle fixa våra hår (tona) innan vi skulle dra till Djurgården för att gå på julmarknad på Gröna Lund. Det tog ett tag och vi tog en massa roliga bilder. Vi färgade först mitt hår rött eftersom annars kanskde det skulle bli grönt eller vad det var, och Stephanie fick också lite rött i sig. När vi sedan var klara med huvudfärgen så visade det sig att vi inte skulle ha behövt den röda för vi båda blev ganska röda. Jag i hela håret och Stephanie i hårbotten, men men allt kan ju inte bli perfekt. Jag blev ganska nöjd, men jag är absolut inte van än eftersom jag gått från blondin till röd/brun så... det känns lite ovant men det kommer ju med tiden. När klockan var runt 2 så började vi dra oss iväg till Gröna Lund och väl där så blev ingenting som vi hade tänkt oss - lite komist ska ni se:

1) Det regnade under nästan hela tiden vi var där
2) Maten vi beställde var dyr
3) Det fanns inga sittplatser så vi fick stå och äta och gå resten av tiden
4) Julmarknad hette det - men det fanns typ ett stånd liksom....
5) Popexpressen - den gick fram&tillbaka i samma riktining så vi skrattade 0,0
6) I kärlekstunneln så förstörde några fjårtisar den mysiga lilla turen med att skrika och åka in i oss HELA tiden
7) Vi spelade på två lotterier men vann inget
8) Det var askallt ute så våra fötter kändes som isklumpar
9) Busschaffören på vägen hem var jättesnäsig och typ skällde ut mig (okej jag hade ingen biljett men han snackade om att jag hade dålig attityd och blabla, det var ju liksom värsta kön bakom!
10) Vi åkte hem lite pankare och utan julklappar som vi hade hoppats hitta där

HAHA...Men tiden vi var där hade vi också riktigt roligt, så det var inte bara en massa - utan en hel del + också :)
På vägen hem frågade Stephanie om hon kunde käka hos mig för hennes mamma hade julbingo med sina kompisar så det fick hon såklart. Vi åt kyckling med potatis och varma morötter - gott!
Senare på kvällen satte vi oss i min säng och snackade bort hela kvällen, haha om vad säger jag inte för det var en hel del.... jaaa.... speciella saker ;) Sen kom mina föräldrar och sa godnatt och Stephanie tittade på mig och jag svarade att självklart fick hon sova här. Vi hämtade extrasängen från förra helgen och bäddade. Vi sa godnatt vid kanske 2 och sen sov vi ändå tills väckarklockan ringde vid 11. Stephanie berättade att jag hade gjort "mina ljud" i natt också - vetifan hur jag låter men GUD så pinsamt. Jag gnyr typ eller hur man ska beskriva det.... tänk i framtiden liksom.....
Nu har hon precis åkt hem med bussen och jag ska se på ett One Tree Hill avsnitt innan jag ska dra till jobbet. I One Tree Hill finns ju en tjej som heter Rachel och det är typ hennes hårfärg som jag har nu :) efter jobbet blir det att skriva klart deckaren som ska in imorgon.... tjing!

image60
RACHEL

Kommentarer
Postat av: sanna

VAA?! har du blivit rödbrun?! :P VA i helskotta?! :P du är ju blon? nej nu hänger jag inte med alls... :P
du kommer väl på lördag hoppas jag? :)
pussar

2007-12-09 @ 17:07:18
URL: http://pussgurka.webblogg.se
Postat av: sara

men häng med lite syssling :P vad händer på lördag :O?
puss

2007-12-09 @ 18:29:47
URL: http://martinsson.webblogg.se
Postat av: Lina

Haha jag vet faktiskt inte, Roxanne tror jag det var, svårt att höra för allt skrik...

2007-12-09 @ 22:30:27
URL: http://underbaralina.blogg.se
Postat av: anna

oh my hell!!! my lil sis.... SHOW ME A PIC FFS I WANNA SEE IT!!

2007-12-10 @ 03:31:29
URL: http://wooonderful.blogg.se
Postat av: Jessica

Stackare :(

2007-12-10 @ 06:55:06
Postat av: Maria

hmm rödbrunt hår?! jag ska definitivt träffa dig innan du åker!!!!

2007-12-10 @ 09:44:13
URL: http://maria91.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0