Resursdag

Klockan 10.00 skulle vi idag ha mötts utanför nordiska muséet men när vi kom dit (jag och Stephanie) så sa de andra i klassen som redan var där att det var stängt p.g.a städning. Då hade vi liksom släpat oss dit i onödan. Idag hade nämligen hela frans resursdag då man typ ska umgås med de i sin klass och inom sitt programm. Det är faktiskt otroligt skönt att ha några sådana dagar lite då och då under terminen - lite ledigt från skolbänkarna liksom. Alla fall, vår lärare gav oss i uppgift att istället för att ha gått runt på samernas utsällning på muséet så skulle vi leta upp 3 statyer i kungan som beskriva de. Lätt som en plätt och det gick på under 10 minuter, sen fick vi sluta :) jag Stephanie och Sandra drog runt på stan större delen av dagen och hann med en massa olika affärer. Vi var bl a inne på Åhléns, Jerns (där vi förresten såg typ världens största sko - jag svär! Det var en herrsko i storlek 49 och jag säger bara det att typ alla våra fötter skulle fått plats i den ;) ) och Sandy's där vi också fikade. Vid kanske 14.00 tiden stack Sandra hem men jag och Stephanie kämpade på ett tag till. Vi fick en härlig impulsidé att under jullovet så ska vi tona våra hår. Hon mörkbrunare och jag mörkare blond, så vi stack till Åhléns (igen...) och köpte intensiv hårtoning från Lorea'l som vi ska fixa efter att jag kommit hem från USA :) Åh, längtar!

Väl hemma satte jag mig i soffan med den kära So-boken och en kopp cafélatte och börjde plugga - har prov imorgon! Det gick ganska bra, ringde bara 4 gånger till Stephanie och snackade lite om porvet bara :P rekord!
Nu sitter jag vid datan och ska alldeles snart hasa mig in till mig för att se filmen Nära & Kära som jag fick hem i brevlådan idag (hade just beställt den från discshop). Hoppas den är bra :D
Juste, imorgon är det ju idolfinalen och den ska jag spana på hemma hos Stephanie med lite godis, hårfärger (ska kolla så att vi inte är allergiska bara...), ny härlig musik till min iPod och en massa skratt! HAHA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0