STÖLDEN

Ni kommer aldrig kunna gissa vad som hände mig och Stephanie idag när vi skulle dela ut tidningar! Allt började med att vi stack hem till mig efter skolan och började med att packa mina två cykelväskor (som vi sedan fick bära för hand...) med tidningar och reklam. Stephanie tog sen tidningsväskan och jag reklamväskan. När vi var klara gick vi hem och laddade om inför sista rundan som skulle gå till Dymlingsgränd. Vi började som vanligt men sen började det märkliga. På vägen mot den andra porten så såg vi en lite läskig tant vid ett sophus som typ snackade med sig själv och rökte. Vi brydde oss inte mer om henne utan bara fortsatte mot porten vi skulle till. Väl inne i porten gjorde vi det vi skulle. Stephanie tyckte att hon såg någon skugga utanför porten men när hon kollade var det ingen där så vi fortsatte. När vi var klara och gick ut så upptäckte jag att min väska var borta. Den stod inte kvar där jag hade lämnat den innan vi gick in. Jag sa det till Stephanie och vi började leta. Vi ropade även lite att den som vi trodde gjort det skulle sluta för det var inte roligt, men ingenting hände och ingen väska syntes till.

Plötsligt så hörde vi ett Pssst och vi vände oss om. På en balkong lite högre upp i en lägenhet stod en tjej som berättade att hon sett en kvinna som följt efter oss till porten och som sedan väntat innan vi gått in med att ta min väska och sen springa in till sig. Vi bara stod och gapade för det lät helt ofattbart. Vi sa till henne att vi skulle gå till den där tanten och kräva tillbaka min väska men då sa hon att de skulle hon absolut inte göra om hon var oss... det är tydligen så att den här tanten då, är känd hos polisen sedan innan och sägs vara väldigt aggressiv så hon förslog att vi skulle ta med oss en riktig karl om vi skulle knacka på hennes dörr.
Vi tackade för tipset och gick en liten bit därifrån. Jag ringde min pappa, men han var på ett jobb och kunde inte komma. Där stod vi och visste inte vad vi skulle göra. Chockade över det som hänt. Efter en stund kom (jag kallar henne vittnet) ut och vi började prata lite mer. Hon berättade att den här tanten hade slagit ner hennes dotter och varit nära på att slå ner dotterns kompis också, att hon har allvarliga alkoholproblem och missköter sig helt enkelt. Föreningen har försökt få henne vräkt ett tag nu men det har varit lite svårt. Polisen, som jag sa innan, hade varit där en massa gånger men inget hade hjälpt. Vittnet gav mig sitt nummer och sa att hon gärna ställde upp på att vittna om vi skulle polisanmäla det hela. Och plötsligt hade det hela blivit en stor grej...

Lite senare mötte vi en annan kvinna som vi frågade om hon visste vad den där tanten hette så vi kunde anmäla det men hon visste inte så vi blev erbjudna att följa med till hennes port och få hennes namn och nummer. Det tog ett tag att hitta det så det slutade med att jag lämnade mitt mobilnummer till mannen i huset. Han lovade att ringa om han fick tag i hennes (eller hennes mans namn - som egentligen bodde där från början...). De gjorde han också, precis efter att Stephanie gått så ringde det på min mobil och det var han. Han hade hittat hennes namn som jag klottrade ner på en pappersbit. Han frågade om jag skulle polisanmäla det hela. Jag sa att jag inte var säker, men han sa då att jag skulle göra hela bostadsföreningen en stor tjänst om jag gjorde det. Slutresultatet - alla vi frågade ville att vi skulle polisanmäla. Det ska vi kanske göra nu också. Både jag, Stephanie och Vittnet är villiga att vittna och mamma ska ringa polisen imorgon... vilken kväll! Vi som bara skulle dela ut lite tidningar..... det var väldigt läskigt när man väl var på plats - jag lovar........... :S


Annars har dagen idag varit skön. Fick tillbaka provet i turismen som jag snackade om innan, hade fått VG+ så jag är väldigt nöjd. Hade bara 3 poäng från MVG så :P Sen hade vi även ett oförberett prov i Försäljning&Service men det var jättelätt - handlade om brott och säkerthet i butikerna. Förutom den hemska upplevelsen med stölden så var dagen som sagt jätteskön. Ikväll blir det nog lite tv och mamma lovade att vi skulle kolla på gamla kort sen jag var liten - mysmys! TAKE CARE :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

:O

2007-12-04 @ 20:49:17
Postat av: Jess

oj :O

2007-12-04 @ 21:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0