USA

HELLO MATES :) ni ska bara veta hur harligt det ar har i USA :) har varit har i 3 dagar nu (om man raknar med resdagen da vi kom hit!). Alla ar verkligen jattetrevliga och vi har det great! Ska sammanfatta lite kort vad vi gjort dessa dagar och lite roliga saker som hant.
Vi reste den 15 december mitt i natten och vi flog totalt 3 ganger med olika flyg tills vi antligen var framme i Orlando. Det var ganska jobbigt och det varsta var val at val framme pa flygplatsen sa hade vara vaskor forsvunnit. Som tur var inte alla, men min och pappas vaska hade inte hunnit med flyget vid mellanlandningen i Atlanta sa vi fick vanta pa nasta plan - liite jobbigt om du fragar mig!
Val framme pa vart hotell, Bahama Bay Resort, sa blev vi helt paffa - hotellrummet var bara sa himla underbart. Det fanns 3 sovrum, 2 badrum, 1 stort kok, 1 vardagsrum och en jattehall. Bortskamd som jag ar sa fick jag valja rum forst sa sjalvklart valjer jag det rum som ar storst och som aven har en TV! Ah, jag vill inte lamna det har hotellet men om tva dagar sa ska vi vidare till Daytona dar vi ska bo pa ett annat hotell ett tag. Hoppas att det hotellet ar lika lyxigt som detta :D

Igar var den forsta hela dagen som vi hade har i USA. Mamma och pappa var tvugna att ga pa nagot mote pa morgonen men jag stannade hemma. Istallet for att sitta och lyssna pa en massa babbel, tog jag min strandvaska och traskade ner till poolen (en av de 5 som finns pa hotellets omrade!!). Dar la jag mig pa en solstol och nar det blev for varmt tog jag ett dopp i den tempererade poolen. Nar klockan borjade narma sig 3 sa kom mamma och pappa och hamtade mig vid poolen och sa gick vi for att ata lunch. Nar vi kom in pa hotellrummet igen sag jag att jag hade fatt varsta solbrannan. Jag var alldeles rod pa brostkorgen och det hettade som bara den. Dum som jag var sa trodde jag att solen inte skulle ta sa mycket, for det blaste en hel del, men sa var det inte. Men som tur ar hade det lagt sig och innan jag kommer hem sa kommer det roda ha blivit brunt!! Haha, stackars er som maste dras med kylan och rusket hemma i Sverige - skulle inte vilja byta! ;)

Idag sa gjorde vi en utflykt till SeaWorld som ar en vattenpark med attraktioner och en massa olika djur som man kan titta (och vissa aven klappa pa). Det var jattemysigt, det enda som var mindre bra var att det blaste sa mycket att vi fros nastan under hela vistelsen dar. Vi at lunch pa ett litet lunchstalle innan det blev dags att ga pa en show med killerwhales (spackhuggare...). Showen var jattebra och efter det var det dags att borja dra sig hemat. Vi hade da gatt och gatt hela dagen och var ganska trotta i benen... men pa vagen hem foreslar jag att vi ska stanna till pa ett asstort shoppingstalle som hette ngt med Premiun Mall Orlando dar vi aven shoppade en del. Pappa som egentligen inte gillar shopping sa mycket var varst idag. Han kopte jeans fran Levis, strumpor fran Levis, kofta fran TommyHilfiger och aven kallsonger darifran. Sjalv kopte jag en troja fran TommyHilfiger och lite underklader i en jattemysig underkladesaffar - kunde bara inte lata bli haha! Ni som kanner mig vet att jag <3 underklader!

Det har aven hant en massa knasiga saker som en dialog mellan en servitor vid namn Chris som serverar oss varje morgon vid frukosten och pappa. Den los sahar:
Chris: Coffee for you madame........ coffee for you sir........ are you done?
Pappa: No, she don't drink coffee hehe!
Grejen var att pappa trodde att Chris fragade om jag ocksa skulle ha kaffe for jag kan ocksa erkanna att Chris pratar valdigt sluddrig engelska. Men jag sag hur han kollade pa pappa nar han svarade som han svarade och nar jag berattade vad Chris hade fragat pappa fick vi alla oss ett gott skratt!

En annan sak som ar ganska sorglig ar att alla rykten man hort om atta amerikanare ar feta, verkar verkligen stamma! Idag sag jag en av de tjockaste manniskorna jag tror existerar. Hon hade dubbelhaka, dubbelrumpa, dubbellar och 5 bilringar till mage - jag driver inte! Familjen Martinsson kande sig verkligen som en anorexiafamilj jamfort med henne. Det var riktigt ackligt faktiskt!
Idag har vi ocksa firat pappa som fyllde 60 ar - GRATTIS IGEN PAPPA :) Nagon riktig present fick han inte av varken mig eller mamma, men hela resan var ju en present i sig sa han kan anda inte klaga!

Alla fall, imorgon hade vi tankt bila ner till "Key" men sa ble det inte. En jatteharlig servitris berattade for ass att det skulle ta totalt 12 timmar att bila fram och tillbaka sa vi tar och struntar i det. Sa just nu vet vi inte riktigt vad som ska handa, kanske tar vi en svang till Orlandos storsta Outlet med over 500 affarer - rena rama himloen for mig och mamma men dock inte for pappa (men han far val satta sig i en bar ngn stans.... haha). Jag har en del julklappar att kopa ocksa sa det blir nog bra om vi sticker dit imorgon. Fick min julklapp av mamma och pappa igar - omfattande 3000 :- som ar ungefar 460 $ - inte illa!!! Sa de ska jag spendera mycket klokt har nere... hoppas ni alla far en GOD JUL for nasta gang jag skriver ar vi nog i Mexico och julen ar over! Nu ska jag hem till mamma och pappa och vi ska kolla pa filmen ENOUGH som gar ikvall med Jennifer Lopez - har redan sett den men det ar riktigt bra!

Jag saknar manga och ni vet vilka ni ar - vissa tanker jag en hel del pa ocksa som kanske inte riktigt vet vilka de ar.... :) men men, vi hors snart igen!
Hasta la vista baby!


image69
TOMMY HILFIGER COLLECTION - SPRING 2008
:D

Kommentarer
Postat av: Patrik

AH, USA - fan va great... ses gumman

2007-12-18 @ 15:52:33
Postat av: Maria

USA låter great baby! 10 dagar kvar sen får jag också bli brownie.. :D ååh gratta Eddie i efterskott, jag visste att det var i den här vevan men inte det exakta datumet.. Älskar dig bästis, take care

2007-12-19 @ 07:25:52
URL: http://maria91.webblogg.se
Postat av: Emmelie

Vilken SeaWorld var du på? :)

2007-12-19 @ 09:48:47
URL: http://eholmberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0