Vinsten äntligen här

Precis som rubriken är så fick vi i HP1B äntligen vårt pris för att ha vunnit karnevalen för någon månad sen, idag! Priset var som sagt pizza, så idag efter en mycket kort dag bestående av typ genomgång av regler och blabla så knallade hela klassen iväg till Götgatan där det ligger ett pizzaställe där vi då skulle äta. Dagen innan hade vi fått beställa vad vi ville ha och det fanns önskningar från allt mellan Hawaii (som jag och 5 andra tog...) till pizzor med tornfisk, musslor och räkot. INTRESSANT! Men gott och lyckat var det i alla fall. Vi vid mitt bord började skratta när det kom in en gammal gubbe men som genast gick ut igen för vi tog upp exakt varenda plats - stackarn! Men han såg så rolig ut ju! Men men, efter det hade jag och Stephanie vårt lilla jobb som kallade - hundpromenad med Backus. Så vi bevag oss till Mälarhöjden och tog en riktig långpromenad. Var borta i mer än 1 timme och stackars Backus var så trött att han typ tuggade fradga eller nått... snutt!
Efter det så tog vi våra pengar, ynka 50 :- var (egentligen bör man inte klaga men det känns så lite!) och åkte till slussen för att gå på vårat café där vi är stammisar nu. Tully's heter det och det fick bli en milkshake och en kokosboll var. Men tyvärr så var inte drickorna så goda - men det kommer fler tillfällen. Jag och Stephanie ska nämligen gå igenom hela deras milkshakelista (och den är inte KORT - trust me :P ). Smakerna som vi provade idag var blåbär för mig och hallon till Stephanie. Sen åkte vi till Hornstull för att kolla i en cool affär som Stephanies mamma hade hört talas om. Den heter ProvSkor och ligger precis vid nedgången till Hornstulls t-bana! Men de öppnar inte igen förrän den 22 oktober (btw, min mammas födelsedag!!!!!) så då får vi dra dit och kolla på skorna. De har bara storlekar mellan typ 36-39 och det är typ designers som vill kolla om skorna är bra eller ngt sånt.... fattade inte riktigt!
Satte oss sedan på t-banan mot Fruängen, Stephanie gick av vid Midsommarkransen, som skulle ta mig till Västertorp där jag skulle möta mamma på hennes jobb. Väl där så pratade och skrattade vi en hel del för på mammas jobb jobbar också en asnice tjej som heter Åsa och är typ 26 eller ngt sånt! Jag&Hon har verkligen mycket gemensamt - så då bestämde vi att jag och Stephanie (som är i desperat behov av pengar) skulle komma hem till henne på fredag och städa hela hennes lägenhet. Det skulle vi tjäna 500 :- på och det var verkligen toppen! Blev asglad! Är det någon som har något annat förslag på hur man kan tjäna lite extra pengar eller ngt jobb att rekomendera, skriv gärna en kommentar??!!!!

I alla fall, just nu har jag googlat på internet efter fjärde säsongen av One Tree Hill och hittade lite fakta om den. Det stod på den där sidan att boxen släpps den 19 december i USA och att den kommer till Sverige nästa år, 2008!!!!! Hoppas verkligen inte att det tar SÅ lång tid! Vill ju liksom ha den NU! men men, ska googla vidare och kolla om man kan få tag på den ändå! Annars kan jag ju köpa den när jag är i USA ;) shit så smart Sara!
Nu ska jag gå in till mig med ett fruktfat och kolla lite på just One Tree Hill! Det är så otroligt bra :D Stephanie har förresten lånat tredje säsongen nu, och avsnitten hon kollar nu är så himla sorgliga! Det är nämligen en som dör!! SNYFT ;)

Imorgon efter skolan, jag slutar vid typ 13.00, så blir det promenad med Backus igen. Så denna vecka har vi liksom tjänat 100 :- var på att bara gå ut med en hund 2 gånger! Ganska trevligt om du frågar mig! Aja, måste kila - BYE BYE LINGONPAJ



Kommentarer
Postat av: Maria

om man ändå kunde få pengar för att gå ut med sina vovvsingar :/

2007-10-03 @ 08:09:29
URL: http://maria91.webblogg.se
Postat av: Åsa

He he 26 eller nåt!
Precis så är det.. fast vid 25 slutade jag officiellt att fyllar år :)
Kram på er!

2007-10-03 @ 11:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0