Lååång dag

Herregud så lång denna dag har varit. Den började med att lärarna hade bestämt att vi skulle ha skolfotografering vid 9.00 i morse så byebye sovmorgon! Lite synd eftersom jag börjar efter 10!!! men men sånt är livet...
Aja, skolfotot kan jag tyvärr inte säga blev lyckat, eller jaa mitt ensam foto blev inte det i alla fall. Fotografen tog först en bild och sen sa hon åt mig att le. Men du vet när man blir tillsagd att le ser man bara fejk och uppblåst ut (i alla fall jag :S) så det kortet blev heelt misslyckat. Så jag valde, vi fick nämligen välja kort!, det andra där jag inte ler. Sen rullade dagen på som vanligt med lektioner o.s.v tills efter lunch då jag och Stephanie fick syn på en kille från vår gamla klass - Alfred! Så vi snackade lite med honom och hans kompis som tydligen redan hade slutat, inte så nice att då tänka - Kul för er, vi har dock 4 timmar kvar här i skolan! Men kul att se honom i alla fall - oväntat!

Efter sista lektionen, som var Turism, drog jag och Stephanie till Tully's vid slussen för att ta en fika. Vi kände att vi var värda det efter denna LÅNGA måndag! Så det blev varsin milkshake och jag vågade prova en lite udda smak - amaretto som visade sig vara himmelskt gott. Så det kan jag lätt rekomendera till er alla! Så där satt vi på ett café och snackade om allt och alla haha! Och efter ett tag lyckades Stephanie släpa med mig in i en tidningsaffär mittemot caféet, grejen är att jag har haft mina nya höga boots idag så mina fötter kändes som två stora bölder efter denna dag så jag var inte direkt SÅ jättesugen på att behöva gå omkring mer än nödvändigt men snäll som jag är följde jag med henne in dit en stund innan vi bestämde oss för att ta t-banan hem. Skööönt, för jag var trött, inte bara i fötterna, utan i hela kroppen när jag kom hem. Haha, snacka om otränad ;)

Ikväll blir det fotbad och fotmassage för mina stackars fötter, men som ordspråket är: "Vill man vara fin, får man lida pin" och det har jag verkligen gjort idag. Sen blir det nog tv-zappande i mysbrallor och hela kittet innan det är dags att släcka lampan och sussa kudden. Oopsie, har inte gjort svenska läxan som är att hitta en textrad från en film, låttext, bok eller ett citat som betyder speciellt mycket för en. Hur ska det gå? Vad fan ska man välja liksom? Men som tur är har jag en på lager tror jag. Den betyder i alla fall väldigt mycket för mig eftersom textraden kommer från en låt jag lyssnade jättemycket på under den tiden då min mamma vad sjuk! Tack, för att du klarade dig igenom det hela. Älskar dig för det, mamma! Så den får det nog bli...
Aja, nu ropar fotbadet på mina fötter så det är väl bäst att jag kilar iväg då... see you :D



"SAY GOODBYE TO DAYS LIKE THIS, AND GIVE IT JUST ONE MORE TRY"
image7
- Hittade ingen annan bild på mamma, så denna får duga :) hihi

Kommentarer
Postat av: Elin

Det låter trevligt! :)

2007-09-17 @ 19:57:15
Postat av: ARG JESSICA

SARA M GÅ PÅ ARCADE FIRE MED MIG! DET KOSTAR JU BARA 335 KRONOR OCH DOM ÄR JU RUGGIGT BRA! :D

2007-09-17 @ 19:59:06
Postat av: Sara

Guud så du tjatar.... jag lovar att jag ska bestämma mig snaart!!! HÅLL UT ;)

2007-09-17 @ 20:03:07
Postat av: s.a

plupp på dig! och jag hade mysigt jag med! förlåt men det är kul med tidningar...:P

2007-09-17 @ 20:13:12
Postat av: Maria

nämen lilla maggan då. sweet :D

2007-09-18 @ 18:44:25
URL: http://maria91.webblogg.se
Postat av: Sara

haha, vad skulle jag göra då? hade ingen annan... :P

2007-09-18 @ 21:01:24
Postat av: Maria

nejdå jag klagar inte :D den var söt!

2007-09-19 @ 08:09:09
URL: http://maria91.webblogg.se
Postat av: Sara

nej jag vet... mamma och pappa hälsar och tackar för festen :) kanske blir någon sån nu när pappa fyller år också? :O du kanske vill hjälpa mig fixa? <3

2007-09-20 @ 22:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0