Sluttjatat

Jaha, nu kommer jag att veta hur det känns att sitta och skriva om allt roligt OCH tråkigt som händer i mitt liv eftersom jag äntligen (enligt många) har skaffat mig en blogg. Det är nog Marias största förtjänst så ett litet tack till dig då! Det har ju blivit en riktig hit det här med bloggandet, och det förstår jag eftersom jag själv läser en dels bloggar. Det är liksom ett sätt att kommunicera med världen. Blablabla - back to subject!

Idag har det varit en väldigt lugn dag eftersom gårdagen var ganska "fartig". Igår var jag och min familj (mamma o pappa) bjudna till Marias pappas 50-ård fest. Vi klädde upp oss lite extra fint och träffade Maria på vägen för hon stod och väntade på Andreas. När vi kom dit var det redan ganska mycket folk. Om jag ska vara riktigt ärlig kände jag knappt igen 1/3 av alla men men, social som jag är gick jag runt och hälsade på de flesta. Under kvällen bjöds det på en jättegod förrätt med räkor och sallad och till varmrätt kött som INTE var lamm (som jag sagt till min pappa :P) utan kalv. Jag var allt lite skeptisk från början men insåg snabbt att det var riktigt mumsigt, tro det eller ej!
Maria fick sen mycket beröm av sitt val av efterrätt - Rominlags pannacotta med skogsbär och vit choklad. Det var riktigt gott men tyvärr orkade jag inte allt eftrersom jag var ganska mätt efter de andra två rätterna.
Sen blev det dags för mig, Maria och (Marias kusin) Josefine att uppträda till låten Tommy tycker om mig med Carola. Egentligen gillar inte jag den sortens musik men vi hade skrivit en egen text som handlade om Janne (han som fyllde år) och texten blev lyckad men dock inte framträdandet. Microfonen vi skulle sjunga i funkade inte som det skulle, Carolas röst hördes lite FÖR mycket i bakgrunden och när alla övriga gäster skulle sjunga med lät det förjävligt på ren svenska! Men men, det var ju tanken som räknades.

Senare på kvällen blev det dans och Marias bror Anders var DJ. Under kvällen hade det bjudits på alkohol (tyvärr inget för oss mindreåriga...) så alla vuxna var lite halvfulla och tyckte därför att det passade bra att inta dansgolvet. Till min stora förskräckelse inkluderade det även mina föräldrar! Hahah, jag har nog aldirg skrattat så mycket åt de, men jag kan ju säga att det var lätt INTE värst... vissa av singelkvinnorna verkade tro att de ägde hela dansgolvet! MEN KUL VAR DET!
Jag kom inte i sängs förrän klockan var runt 2 så idag har jag varit rätt mosig. Dagen har spederats på nästan ingenting. Jag har suttit lite vid datan, gjort spanska läxan (eftersom jag inte vill ligga efter, ty jag har inte gjort föregående läxor i just spanskan - :S OOSPIE), legat och kollat på One Tree Hill i min säng (måste bara säga till er som inte vet att jag är ett STORT fan av One Tree Hill!) och så beställde mamma och jag hem grekisk mat eftersom pappa skulle jobba. Och nu sitter jag här och skriver i min nyskapade blogg! Känns riktigt bra faktiskt!
Resten av kvällen ska jag nog ägna mig åt att se på en film som jag lånat av Stephanie. Mannen som kunde tala med hästarna heter den... got to go now - see you guys!



Jag & Maria - bästisar sen 1an

Kommentarer
Postat av: Anna

Nice:) Nu får du lova att uppdatera så ofta du hinner :) puss!

2007-09-16 @ 19:33:24
URL: http://wooonderful.blogg.se
Postat av: Sara

jaa då, det är ingen risk att jag INTE gör det!
Keep on blogging girl! Miss you!

2007-09-16 @ 19:36:22
Postat av: Maria

Välkommmen till bloggvärlden, äntligen :) nu kommer du vara lika stuck as I am.! troligen kommer du förstå varför jag skriver flera inlägg om dagen, det är så sköönt att skriva av sig! härligt att ni hade det trevligt på papis fest och jag kan ju bara säga att dina päron var söta tillskillnad ifrån min pappa som verkade ha nackspärr och mamma som jaa jag har ingen aning ..?! överskottsenergi kanske? iaf, söt bild på oss. NOT! love you :)

2007-09-17 @ 07:43:25
URL: http://maria91.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0