Konserten igår

         

Igårkväll så var det dags för mig och Mela att gå på den efterlängtade konserten med Takida! Vi träffades och tog en fika på 7-eleven i Hornstull där vi satt och pratade. Det komiska här var att Mela berättade om när hon och Stephanie var på Metallica så trodde de att de hade jättemkt mer tid på sig än vad de hade och att det typ alltid blir stress till hennes konserter. Jag skrattade lite och kollade sen på klockan - damn!!! Om 1 timme så var det insläpp - vilket betydde att även VI var sena!!! Haha, gapskrattandes tog vi oss till Slussen för att ta buss 47 till Skansen (konserten var på Cirkus, Djurgårn). Även här fick vi ett skrattanfall när vi upptäckte att det inte alls gick någon buss 47 utan att det var från Centralen vi skulle åka. AHH PANIK liksom :P
Vid Centralen så kom och gick det flera bussar och vi fick inte plats på de första för att den blev smockfull nästan på en gång. Det kom fram en pappa och hans son och började prata om oss och konserten - hejdå tänkte jag för man vill ju inte att de skulle hänga efter oss hela kvällen. Väl på bussen, som även denna var smocksmockfull, så var det en rolig gubbe som skrek en massa ramsor om Takida, typ "Ge mig ett T-A-K-I-D-A, vad blir det?", "Vilka ska vi se?", "Jag hör er inte, vilka ska vi lyssna på??". Det roliga i det var att det bara var en enda tjej som svarade på hans rop och helt plötsligt så nämnde hon sossarna och alla i bussen började skratta! Sköna människor!
När vi var framme så stod det en kille och sålde konserttröjor som jag och Mela nappade på. Vi köpte varsin tröja (se bild!) för bara 100 :- - fett billigt liksom! När vi kom in på Cirkus så spelade förbandet Blowsight som verkligen var bra (se bild 4). Så Mela och jag insåg att 100 :- på en tröja inte var så mkt så vi sprang ut och köpte en till, fast med förbandet på för 150 :-!! Vilka fynd allså! När jag och Stephanie var på Red Hot Chili Peppers så kostade typ 1 tröja över 300 så liksom..... ja.....

Konserten kickade verkligen ass! De spelade nästan alla bra låtar:

* Curly sue

* Losing

* Die alone

* Broken

* Halo

* Burning inside
* Reason to cry
* Poisoned
* Give into me

När de spelade Curly sue och Reason to cry så skreksjöng verkligen alla, ALLA med och jag grät när de spelade Curly sue för den var så jävla bra live :) !!! Många undrar varför vi inte fixade ståplatser, för det är ju såmkt bättre, men ni glömmer en viktig sak... Mela är väldigt kort så hur mycket skulle hon se liksom :P ?!!
Kom väl hem lite innan 00 den kvällen och jag var i stort sett 100% nöjd med kvällen :) tack Mela, det där måste vi göra om <3


Kommentarer
Postat av: Maria

ÅÅÅÅH Takida.. låter som ni haft det grymt tjejen!
Ska vi gå på någon sommarkonsert tillsammans i sommar? LOVE YOU

2008-04-14 @ 21:57:07
URL: http://maria91.webblogg.se
Postat av: Melanie

Ja det får vi verkligen göra, grymt kul var det :D

2008-04-14 @ 23:54:46
Postat av: Melanie

argh juste, man kan ju inte göra hjärtan, då kommer inte hela kommentaren med :/ försöker igen :P
Ja det får vi verkligen göra, grymt kul var det :D och alla missöden på vägen dit gjorde bara allting roligare ;) och konserten va läskigt bra! :D

2008-04-14 @ 23:59:41
Postat av: sara

no shiet ;)

2008-04-15 @ 08:24:10
URL: http://martinsson.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0