Festen hos Rikard

  
  
  


Gårdagen var i början ganska lugn eftersom jag inte gjorde något speciellt. Senare när man hade fixat sig och blabla så kom Jessica förbi och vi kollade lite satc innan de andra tjejerna dök upp. Mela, Stephanie och Madeleine :) vi snackade lite och jag bjöd på lite mat åt de som inte hunnit äta hemma. Sen var det dags att tagga iväg till Högdalen för att dra på Rikards fest. När vi var halvvägs hemma hos Rikard så ringer han och frågar vart vi håller hus... haha vi hade tydligen missat honom och bara gått förbi :P ajjabajja! Vi gick den sista biten innan han kom ifatt oss. Danne var också där, han hade tydligen väntat utanför porten...

För er som inte vet så har Rikard en egen lägenhet där vi slog oss ner med vårt pick-och-pack och väntade på resten av folket som kom lite senare. När alla var där var vi 8 pers -> jag, Stephanie, Rikard, Danne, Melanie, Robban, Madeleine och Stefan. Vi snackade och drack och efter ett tag var de flesta lite drunkie :P eller hur tjejer? haha. När klockan började bli runt 23.30 så följde hela gänget med Madeleine till Västertorp för hon var tvungen att vara hemma. Vi sa hejdå och sen åkte vi tillbaka igen. Fett snällt av er grabbar att hänga med - det var ju inte direkt en liten sträcka. Tillbaka i lägenheten (vilket tog ett tag att ta sig tillbaka eftersom "vissa" hade lite svårt att gå under vissa omständigheter...) fortsatte vi, och vi drog även igång S&B :) (igen!). Alltså varför har ni killar ett sånt "sugprobelm"? HAHA det märkte vi väldigt snabbt eftersom det typ bara var Rikard och Danne som klarade av det hyfsat liksom... och Stefan - släng dig i väggen haha du måste verkligen träna upp din sugförmåga haha! Helt plötsligt också så fick grabbarna en fixidé att de skulle dra och köpa grädde på ICA och det gjorde de.Fett onödigt, fast det var ganska roligt så länge det varade. Det var nog ingen som inte hade grädde på sig när gräddkriget var över. Jag blev attackerad och fasthållen och hur lätt var det att ta sig ur liksom? Fejset och halsduken var helt gäggiga och jag har fortfarande fläckar!!

En mindre rolig sak var att vi missade sista tunnelbanan men det ledde i.o.f.s till att vi fick stanna längre och även sova en blund :P Alla fick plats och det var verkligen ett mirakel. I 2manna-soffan sov Stephanie och Stefan, i 3manna-soffan hade Danne brett ut sig, på en madrass i hallen fick Robban sova, Rikard somnade på extrasängen framför tv:n och jag och Mela får jag nog ta och säga fick den lyxigaste platsen - dubbelsängsmadrassen i mitten av rummet med en massa kuddar och även täcke. Snacka om en fullutrustad etta! Jag satte alarm på min mobil kl. 04.50 för vår buss som vi var TVUNGNA att ta gick vid 05.18 och vi ville verkligen inte missa den. Så då fick vi pallra oss iväg och det kändes piss eftersom det var så himla skönt att sova där - och man hade precis somnat och kanske sovit i typ 1 timme... då är det liksom som jobbigast att kliva upp!

Bussen kom som den skulle och den tog mig och Mela till Telefonplan och Stephanie åkte med till Kilaberg så alla fick i princip nära hem. Vi fick en liten promenad bara men det var bara skönt att gå där, trötta i den tidiga morgonen och snacka skit hihi!!! Vi kom väl hem sisådär vid 6, men somnade inte förrän vid 7 - så idag var vi lite trötta men inte så farligt. Gud vilken lyckad kväll säger jag bara :)

Extra minnesvärda kommentarer under kvällen:
Danne - är du man eller mus?
Sara och Mela - AAAHHHH HAHAHAH *skrattattack* eftersom vi associerade till Sean Banan-videon som jag tidigare lagt upp i bloggen.

Sara och Mela - kött fy fan, kökökökött fy faaaaaaan :P

Sara - du är så rolig och söt Mela så om jag var kille skulle jag nog vara kär i dig... (liite drunkie där :P)

Stefan som sög på S&B!!!

Stefan - NU då?
Stephanie - Neeej
Stefan - Varför?
Stephanie - Därför!

Storleksskillnaden mellan Mela och Robban. Det var liksom en 1.90are mot en 1.58,5are :P har bild på det dessutom!

Melas röda fejja till-och-från kvällen igenom :P många roliga kommentarer på det området!

Rikard, Danne och Robban - 6 timmar!!! 8 timmar!!!! 10 timmar och han fattar inte :P !!!!
 
Grabbarnas och Stephanies sköna fyllekommentarer förövrigt som inte får plats här ;)


IDAG
Vi gick upp vid 1 för att äta frukost och göra oss iordning. Vi bäddade undan Melas säng och jag bäddade min så gott det gick :P haha var lite lat! Sen satte vi oss på t-banan in till Hornstull för att göra som vi brukar - ta en latte/kaffe + brownie på 7-eleven :) sen tog vi en promenix till Tanto och satte oss på vår välkända bänk haha (jag sitter på den - se bild ovan!).
Vi åkte hem var och en för sig och nu är jag hos henne igen för vi har som tradition att alltid ses på söndagkvällarna :) vet inte hur det riktigt började men så har det blivit. RIKTIGT lyckad helg :) bästa på länge!

Imorgon har jag prov i Datakunskap - Word men det har jag arbetat med sen typ jag var bebis så det blir en enkel match...

CIAO <3

Kommentarer
Postat av: Maria

hade ni trevligt gumman?

2008-03-09 @ 21:52:37
URL: http://maria91.webblogg.se
Postat av: Sara

jaa det hade vi verkligen :) när ska vi ta och ses då? vill se din nya frisyr och snacka lite liksom :) ?!

2008-03-09 @ 21:57:10
URL: http://martinsson.webblogg.se
Postat av: Melanie

Ja fan va kul det va :D riktigt härlig helg! :)

2008-03-10 @ 00:40:14
URL: http://martinsson.webblogg.se
Postat av: Anonym

Önskar jag kunde stannat. Iof mådde jag inte så bra. Men TACK SÅ MKT för att ni följde med mig mina små älsklingar (L)

2008-03-12 @ 19:50:53
URL: http://gloriousgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0